Pages

Thursday, June 13, 2013

"Amatus sum, amatus es, amatus est"


Den fruktade japanen.



Jag vet inte om jag har berättat det men jag är ett stort fan av Steven Spielbergs film Empire of the Sun. En av de finaste filmerna som finns! Första gången jag såg den var jag liten och redan då tyckte jag att filmen var oerhört fascinerande. Jag tyckte Jim, filmens huvudroll, var spännande att titta på. Vem är han? Är han lika gammal som mig? Jag vill också vara med i en film.

Åren gick och jag glömde filmen och dess namn. Den enda scen jag mindes i mitt huvud var scenen då Jim är i lägret och blir berövad på sin stora potatis. Hur kokerskan slängde kokhett vatten på hans söta ansikte när han bad om en ny. Inte mycket att gå efter, eller hur? Men så en dag för några få år sedan gick jag och blev ett Christian Bale fan och köpte denna film, helt ovetandes om att det var just DEN DÄR filmen. Gissa hur glad jag blev när jag märkte det senare.


Nu har jag börjat läsa boken. Hittills är den otroligt bra och underhållande och jag har en känsla av att den kommer bli mycket bättre. Och hemskare.
Det gör lite ont i hjärtat när man tänker på att det mesta av det här har hänt på riktigt.

1 comment:

  1. Himla fina bilder! Och vad kul att du råkade köpa just den filmen! :D
    SV: Tusen tack! Och ja våra namn matchar verkligen och ooja jag är ett Lotr fan! Sjukt roligt att "träffa" någon annan som också har sitt alv namn som bloggnamn! :D

    ReplyDelete