Pages

Sunday, August 18, 2013

Bland penslar och stickade tröjor

Jag är här nu. Skåne är kall och tråkig. Än har jag inte vågat se mig noga omkring och insupa mitt nya hem. Jag har nog inte riktigt fattat att jag är här. Allt känns så konstigt liksom. Nu ska jag bo med dessa främlingar. Dela kök, plugga, supa och äta med. Jag måste medge att jag är lite rädd... Jag är ju  faktiskt väldigt blyg av mig. Men jag intalar mig själv hela tiden att det kommer gå bra.



Så här ser mitt lilla rum ut. Ingenting fancy men det är väldigt mysigt. Men som sagt, det är kallt. Jag går ständigt runt med en tjocktröja och huttrar. Av någon anledning har jag alltid föreställt mig att Skåne är varmare än mellersta Sverige, där jag kommer ifrån. Nu inser jag att hela Sverige är en enda stor isbit. Och folk undrar varför jag vill flytta utomlands.

På måndag börjar skolan. Det ska både bli spännande och läskigt. Det var ett år sen sist jag gick i skolan så jag hoppas att det ska gå bra... Det ska bli skönt att göra något kreativt. Och på tal om kreativt, jag vill börja rita! Har ioförsig redan ritat lite grann de senaste dagarna men jag vill rita mer! Jag gillar som sagt att rita människor/figurer med "orealistiska" utseende. Alvöron t.ex. 

Det är inte jag som har ritat den där lilla teckningen, haha...

Translation: I'm here in Skåne now. It's cold and boring. I've moved in to my little dorm room now. It's small but very cozy. School starts on Monday which is a little scary. But I think I'll be alright. 
I occupy myself with some drawing. I'm going to try to draw more in the future. It's actually relaxing.



32 comments:

  1. så spännande! vet känslan av att vara blyg och bo med främlingar. men det kommer gå jättebra!

    ReplyDelete
  2. Lycka till! Hoppas du finner nya vänner snart!

    ReplyDelete
  3. Svar: Men åh, tack så jättemycket! Vad ska du plugga? Har själv tagit ett studieuppehåll just nu och hade tänkt börja plugga igen till våren, har dock lite blandade känslor gällande vad jag ska läsa...

    ReplyDelete
  4. svar: tack så mycket ; u ; <3


    kramar<3
    /kokorochan

    ReplyDelete
  5. Åh, så du bo på ett internat?
    Det har jag gjort och det är den bästa tiden i mitt liv :-)

    Tack för din rara kommentar hos mig :-)
    Ha en trevlig kväll!

    ReplyDelete
  6. sv: åh tack så jättemycket för dina fina kommentarer!!

    ReplyDelete
  7. Sv: Åh så roligt för dig, passa på och njut å ha roligt men glöm inte att plugga ;-)

    Jag plugga till trädgårdsmästare :-)
    Tack detsamma!

    ReplyDelete
  8. Tack så mycket :)

    Så mysigt det ser ut att vara Vad ska du plugga för något?

    ReplyDelete
  9. Ååå så skoj, är det de du vill jobba med?

    ReplyDelete
  10. sv: Tack snälla, gud så glad jag blir!

    Hoppas det blir superskoj att börja skolan. Och studentrum vänjer man sig vid, det är litet och trångt med ofta väldigt mysigt :D

    ReplyDelete
  11. Sv: Ja, det låter bra. Ju snabbare man hittar balansen desto bättre är det :-)

    ReplyDelete
  12. sv: åh tack så mycket! love xx

    ReplyDelete
  13. Så hur verkar dina kursare då?:) Har du hittat någon att umgås med?
    kram

    ReplyDelete
  14. sv: tack!:)
    och det går nog bra, lycka till!

    ReplyDelete
  15. men va spännande och skoj!! Även om det är läsigt så är det så utvecklande och viktigt. jag har gjort det flera ggr i flera städer och det bär jag alltid med mig.
    Lycka till!

    ReplyDelete
  16. sv: jasså! jag älskar ensamheten hehe :) Hur står det till med dig då?

    ReplyDelete
  17. Jag har pluggat till arbetsterapeut. Då bodde jag iof bra med en vän i en liten lägenhet. Det var sen när jag jobbade i Uppsala jag bodde som du.
    Det var inte skitskoj men det gick! :)

    ReplyDelete
  18. sv: Åh, det är jobbigt att vara blyg, det är jag också. Det är en av anledningarna till att jag inte vågar ta steget och plugga. Jag är livrädd:( Men du ska se att blygheten släpper när ni börjat göra lite saker tillsammans:) Bor alla i klassen på skolan?
    kram

    ReplyDelete
  19. sv: åååh tack :-* Jag mår jättebra tack, lite trött efter en arbetsvecka på en helt ny arbetsplats ^^

    ReplyDelete
  20. spännande! men förstår att du är nervös:)

    ReplyDelete
  21. sv: Nej det kan ju inte vara lätt att hålla reda på alla. Är det en stor skola?

    ReplyDelete
  22. sv: Okej. Samma sak med mig, hellre en liten hemtrevlig skola än en stor.

    ReplyDelete
  23. Delta på veckans blogg och få chansen att synas framför tusentals läsare:
    http://mohammedis.se/2013/august/veckans-blogg-tavling.html#comment

    ReplyDelete
  24. Det kommer att kännas bättre efter ett tag. Vad ska du plugga?

    ReplyDelete
  25. Åh studentliv!! Hoppas det går bra och är superkul! Kram!

    ReplyDelete