Pages

Wednesday, August 7, 2013

Beginning of a new life...

Jag går rakt på sak....
Om en vecka flyttar jag till Skåne!!

Jag har ju förut berättat att jag ska flytta men har inte sagt några detaljer. Tänkte att jag skulle berätta lite grann nu.

Det är tänkt att jag ska plugga foto i två år. Ska även bo på skolan. Mina känslor just nu är ganska kaos då jag känner både positiva och lite negativa känslor. Typ gråter och skrattar samtidigt. Jag känner att jag bara blir mer och mer stressad! Har packat idag men är ännu inte klar. Jag sitter mest som en förvirrad och neurotisk kvinna bland alla mina böcker och smycken. Hur skall detta sluta... Tur att man har en snäll moder som håller en i schack och driver en till vanvett.

Jag beundrar de som kan packa lätt! En liten resväska med bara det viktigaste liksom. Men för mig funkar det tyvärr inte så utan jag måste ha med mig ALLT känns det som. Jag får lite separationsångest. Varför föddes jag till Mugglare?? Kunde behöva Hermiones väska just nu.

Förresten! Titta vad jag hittade djupt inne i min garderob! Är det bara jag som fortfarande har kvar min eller ligger eran också och dammar? Varenda liten flicka har väl haft en sån här speldosa. Mitt hjärta brast lite när den spelade. Tänk att man en gång har varit så liten...



Translation: I'm moving to southern Sweden next week!! I'm going to study photography for two years. I am both nervous and very happy! Wish me luck <3
By the way, do you guys remember this music box? Did you also have one when you were little?

19 comments:

  1. Sv; Ja, dom är riktigt snygga dom två! :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Låter riktigt spännande, att flytta och studera foto :D

    ReplyDelete
  4. Var ligger skolan? :D
    Sv; Eller hur, sjukt underbar ju! :D Kramisar Carro

    ReplyDelete
  5. Sv; Toppen! Ska själv plugga i Lund :) Kramisar Carro

    ReplyDelete
  6. Vad kul det låter! Jag pluggade modedesign på folkis förra året och bodde då också på skolan. Det var underbart att på heltid verkligen kunna ägna sig åt det på heltid med allt fokus på en sak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var på Mora folkhögskola som jag gick. Jag hade aldrig varit i Mora eller ens den delen av sverige innan jag flyttade dit så det var verkligen en förändring. Vet inte hur skolan du ska gå på ligger men många folkhögskolor (för antar att det är det eftersom du skulle bo på skolan) ligger ju i småstäder eller ute på landet. Jag gillade det fett mycket eftersom man verkligen är på skolan och jobbar hela tiden. Speciellt när jag sysslar med något kreativt så är det ju underbart.

      Delete
  7. svar: tack så mycket ^^

    kramar<3
    /kokorochan

    ReplyDelete
  8. Åh,jag hade också en sån speldosa när jag var liten!

    ReplyDelete
  9. Vilken skola är det du ska plugga på? Är också lite sugen på att söka någon fotoskola.

    ReplyDelete
  10. Vad spännande, Skåne är en härlig plats! Stor kram!

    ReplyDelete
  11. Tänkte att "nej en sån där hade inte jag" men när jag såg andra bilden så upptäckte jag att jag visst haft något liknande hehe. Minns inte hur den lät dock!

    ReplyDelete
  12. packa är så svårt! vet precis.
    var är det du ska plugga? :)

    ReplyDelete
  13. Kom ihåg att du är bra! Ingen vet vem du är, ingen vet din historia så börja om på nytt om du vill! Håller mina tummar och tår för att du ska trivas! <3

    ReplyDelete
  14. Du får berätta mer om vad ni gör på skolan och sådär sedan när ni kommit igång.
    Hur var första dagen?
    kramar

    ReplyDelete